eelkeinafrika.reismee.nl

Week 3 Afrika!

Maandag 19 maart:

Oei, even nadenken want ik schrijf dit pas op donderdagavond 22 maart. De laatste week van het project!
Ik begon 's ochtends weer met het helpen bij de computerles: de kinderen inloggen/ uitloggen, zomaar iets doen als de computer vastloopt en doen alsof je er verstand van hebt, en de kids helpen met de opdrachten. Na de break moesten we (Basile en ik) sportles geven aan Grade R (de kleinsten). Na een moeizame les en veel stoute kinderen besloten we met de andere R-groep naar het speeltuintje te gaan. Dat vond de juf niet zo leuk, want 'I can also take them to the park'. Oeps.
Na lunch alleen nog groep 2 en daarna was ik vrij. Ik ging met Helena, Meret en Liat (duitsers en een zweedse) naar Clifton Beach, lekker relaxen! 'S avonds hadden we een braai in het hostel want er was iemand jarig. Om half 11 ongeveer ging ik slapen.

Dinsdag 20 maart:

Een groot deel van de schooldag Khanya Lab! Eigenlijk zijn de leraressen die ik eerst bitches vond best grappig, elke keer als ze me zien is het: 'hi Ilka!'. Ze willen volgende week woensdag met Vincent, Basile en ik gaan lunchen, als afscheid. Wel lief!
Na lunch moest ik alleen nog Mr. Hartley assisteren met sportles voor groep 5, een leuke klas vind ik. Een van m'n favoriete kinderen (die ene die me telkens omhelst en 'mommy' noemt) zit daar ook in. Na de les alvast afscheid genomen van de klas, want dit was de laatste keer dat ik groep 5 had, en daarna op naar Camps Bay!
Na een paar uur op het strand te hebben gechilled zijn we naar het avondeten gegaan en daarna nog naar de supermarkt. Een overheerlijke red velvet cake gekocht!
'S avonds nog even gepuzzeld want ik ben helemaal verslaafd geraakt aan tectonic, en daarna was dt tijd om te slapen!

Woensdag 21 maart:

Human Rights Day! Een nationale feestdag hier dus dat betekent dat ik vrij was. Ik had de vorige avond met Helena en Meret en tour geboekt voor Cape Point en Boulders Beach!
Na 2 uurtjes rijden kwamen we aan bij Cape Point, echt geweldig mooi. Je zag Cape of Good Hope (Kaap die Goeie Hoop) liggen en er waren mooie cliffen. Na daar te hebben rondgelopen en lunch te hebben gehaald zijn we naar Kaap die Goeie Hoop gelopen! Het meest Zuid-Westelijke punt van Afrika. Ook supermooi en na een paar foto's te hebben genomen stapten we de bus weer in onderweg naar Boulders Beach, welbekend om de pinguinkolonie die daar leeft. Het was supergrappig om dat te zien en zotussen de pinguins te lopen. Dat vond de vrouw die naast me zat in de bus trouwens niet, ze vond het maar een commerciële bende. Ze kwam uit Londen en ik hen heel de weg met haar gepraat over de wilde struisvogels die we zagen.
Toen we terug waren in Kaapstad ben ik met Helena en Meret uit eten geweest bij the Waterfront. Daarna was het al laat en gingen we terug naar het hostel.

Donderdag 22 maart:

Vanochtend ontbeten bij de OK-express met Vincent en Basile. Vandaag geen Khanya Lab, alleen maar sportlessen geven! En dat vind ik leuk want het is al m'n één na laatste dag op het project. Groep 1 en 2 waren aan de beurt, en ze deden fanatiek mee met de warming up en de race. Als ik langs de klassen loop is het altijd: 'Teacher! Do we have P.T.?' Vandaag waren ze blij :P. Na de les hebben we nog even een paar groepsfoto's gemaakt voor mij als herinnering, en heeft James (andere favoriet) wel 20 keer laten zien hoe hoog hij kan springen.
Na de break heb ik toegekeken hoe Grade 7 voetbalde, en daarna heb ik met Grade 4 gebasketbald. Één meisje wou zo graag een keer scoren in de basket, maar ze kon er niks van. Toen ik had uitgelegd hoe ze moest gooien en ze uiteindelijk één keer scoorde en ze zó blij was, kon mijn dag ook niet meer stuk. Zo schattig :).
Na het pronect zoals gewoonlijk deze week (het was warm vandaag) weer maar de beach geweest. Daarna gedineerd bij het hostel restaurant en 's avonds zit ik dit te schrijven. Ik eet straks nog een stuk van m'n red velvet cake en dan ga ik slapen, bye!

Vrijdag 23 maart:

Laatste dag project! Beetje gek wel, want ik raakte wel een beetje gehecht aan sommige kinderen. Eerst computerles gegeven en na de break sportles aan de groepen 3A en 3B gegeven. De jongens gingen voetballen en de meisjes basketballen/ spelen in het park. Vind het echt cool dat één meisje uit die groep nooit met de anderen in het park wil spelen, maar met de jongens meevoetbalt.
Toen ik klaar was heb ik nog even op een klas van groep 1 gepast en hebben we een paar selfies gemaakt. Ik ga ze wel missen die kids :'). Miss Thomas had nog een cadeautje voor me die haar klas gaf. Iedereen nog even een dikke knuffel gegeven en toen was het tijd om te gaan.
Ik ging met Almedina, Helena, Meret en Liat eerst een ijsje eten bij Seapoint en toen zijn we naar het strand geweest (verassing :P).
'S avonds in het hostel gegeven want de vrouw van Noël (de huisbaas) had gekookt. Daarna hebben we met een paar een film gekeken in de woonkamer, en later ging ik wel een keer slapen, zzzzz.

Zaterdag 24 maart:

Laatste weekend in Kaapstad! 'S ochtends ben ik met Almedina, Janina, Helena en Meret naar de Old Buiscuit Mill market geweest en hebben we daar ontbeten. Terug in het hostel moesten we afscheid nemen van Janina omdat haar trip erop zit.
In de middag ging ik met Helena en Meret naar Century City: de gigantisch grote shopping mall. Daar hadden we afgesproken om om 18:00 uur ergens te verzamelen, dus ik kon even lekker alleen op pad. Ff weg van die duitsers :P.
Nog wat kleren, eten en souvenirs gekocht en toen het 18:00 uur was zijn we terug naar onze wijk gegaan, om een pizza te eten! In de taxi kwam ik erachter dat ze de klok hier in Afrika helemaal niet verzetten! De taxichauffeur vond het maar een gek verhaal dat we dat in Nederland doen. Het is vanaf morgen dus precies dezelfde tijd in NL.
Na de pizza hebben we nog even wat gedronken daar en toen terug naar het hostel om te pitten!

Zondag 25 maart:

Lekker uitgeslapen! Vandaag hadden we nog niks op de planning staan. Ik ben uiteindelijk met Meret en Helena naar het centrum geweest, over de Greenmarket gelopen en nu zit ik in de Company's Gardens, het park, in het zonnetje dit te schrijven.
Later zijn we naar Seapoint gegaan en hebben we gelunched bij de Food Market. Het plan was om om 17:00 Lion's Head te beklimmen en daar de zonsondergang te bekijken, maar het was toch iets te bewolkt. We besloten om terug te gaan naar Observatory en te eten bij Obz (derde keer inmiddels, voel me helemaal thuis :P). Lekker gegeten en daarna terug naar het hostel.
Nog even gevideobeld met de fam, mis ze wel een klein beetje hoor :P. Ben inmiddels bijna op de helft van m'n avontuur, nog 3 weken en 4 dagen! Donderdagochtend begint m'n rondreis! Tot snel :)

PS: het wil helaas niet lukken met de foto's...

Reacties

Reacties

Lidwien

Ha die Eelk!
Hoe groot zijn die klassen eigenlijk....? Ben wel benieuwd.
De tijd vliegt man, je project zit er alweer op!! Ongelovelijk. Ik hoop dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden en dat je wat hebt kunnen betekenen voor de kids daar. Ze vonden je vast superleuk :-)).
Doe dat coole meiske die gewoon lekker wil voetballen tussen de kerels een dikke high five van tante Lied uit Nederland...hahaha??!! Respect ??!
Ontzettend veel plezier vast voor de rondreis straks Eelke. Enjoy every minute ??! En pas goed op jezelf. Liefs Lidwien ?.

Eelke Grimberg

Hey Lied! Wat lief :) :) :)
De klassen zijn heel ongelijk, groep 2 heeft boven de 30 kinderen maar groep R onder de 20..
Ja het is genieten hier en het gaat eht supersnel :O. Maar heb een mooie tijd gehad op t project!
Helaas zie ik dat meisje niet meer hahaha.
Dankje Lied, ga ik doen! Tot snel :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active