eelkeinafrika.reismee.nl

Week 6/7 Afrika!

Vrijdag 13 april:

Om 5:30 wakker geworden van de geluiden van apen, vogels, wilde honden en weet ik nog veel meer. Om 7:00 was ontbijt en daarna nog even 2 potjes gepingpongd tegen Gareth en Matthew, en om 8:00 was het tijd om de Okavango Delta te verlaten. Op naar Maun vandaag!
Onderweg nog even gestopt bij een bureau waar je je geld kunt wisselen van Pula naar Dollar, voor Zimbabwe alvast dus dat heb ik gedaan.
Om 13:00 kwamen we aan bij onze camping in Maun, met wifi! Gelunched en de tenten opgezet in de hitte,het was echt heel warm vandaag.
Onze groep bestaat nu nog uit 9 mensen plus gids en chauffeur, 5 daarvan gingen een vlucht maken over de Okavango Delta. Ik bleef op de camping achter met 3 anderen. M'n lieve familie gebeld, even aan de bar gezeten bij het zwembad met Olli, en daarna ben ik m'n kleren gaan wassen, was nodig :P.
Toen ze terug kwamen hebben Gareth, Olli, Shortie en ik het eten gemaakt. Gegeten, gedouched en daarna was het plan uitgaan! Of nouja, uitgaan, naar een bar aan het einde van de straat. Er was heel toevallig ook een andere groep van Nomad Tours op deze camping, en 3 meisjes daarvan gingen mee.
Er waren bijna alleen maar donkere kerels die je probeerden te betasten, heb nog nooit zo'n bar gezien. Na anderhalf uur besloten we met z'n allen terug te gaan naar de camping en bij het zwembad te gaan zitten. Het was superleuk, wat een avond. Toen ik in m'n eigen tent lag was het bijna 3:00 uur.

Zaterdag 14 april:

Uitslapen tot 8:00 uur! Daarna de tenten afgebroken en pancakes gegeten als ontbijt. 9:00 vertrokken we, vandaag gaan we naar Nata, een ander plaatsje in Botswana.
Onderweg een voetencontrole voor een of andere ziekte, heel gek. Ik ben ook m'n broek verloren die uit het raam hing om te drogen. Hij is waarschijnlijk weggewaaid :O, heb er de hele dag grappen over moeten aanhoren. Voor de gelukkige vinder.
Gelunched bij een 1000 jaar oude boom en daar hebben we een spel bedacht. Met Shortie, Olli, Dylan, Hannah en ik deden we wie de meeste stenen in een gat van de boom kon gooien, en het ging er superfanatiek aan toe hahaha.
Na lunch moesten we nog even in de truck voor Nata! Toen we daar aankwamen hebben we onze tentjes opgezet en daarna ben ik gaan zwemmen. Niet een hele bijzondere dag, iedereen was ook een beetje moe van de avond van gister dus we hebben gewoon een beetje gechilled en 's avonds zijn Hannah, Karoline en ik Gareth gaan helpen met koken.
Na diner hebben we nog even bij de truck gezeten, daarna ben ik gaan douchen en heb ik me klaargemaakt voor bed. Ik sliep pas om half 11 want ik heb nog een hele tijd buiten gezeten met Ina en Hannah.

Zondag 15 april:

Oeps, verslapen. 5:30 was ontbijt en toen pas werd ik wakker. Ik zou Hannah wakker maken dus zij was ook te laat, oepsie. Snel tenten afbreken, ontbijten, en we vertrokken om 6:15 richting Kasana, oftewel Chobe National Park!
Om 11:00 kwamen we aan bij onze camping, dus de tenten opgezet (voor de laatste keer :O), en gelunched. Daarna werden we opgehaald met een truck want we gingen beesten spotten in Chobe!
Als welkom stonden er bij de ingang pumba's ons op te wachten! Al snel zagen we ook springboks, kudu's, olifanten, krokodillen, giraffes, apen en meer. En deze keer écht dichtbij, maar 2 meter van onze truck vandaan! Dit was 10 keer zo mooi als Etosha: het landschap, de Chobe rivier, en er waren zoveel meer dieren.
Na de game drive gingen we naar de Chobe rivier om een sunset cruise te maken! Daar hebben we ook nog olifanten, apen, krokodillen en nijlpaarden!!! De nijlpaarden waren echt indrukwekkend, zo groot en het gevaarlijkste dier ter wereld! Genoten van de zonsondergang op de boot en daarna terug naar de camping!
Gareth geholpen met zijn laatste maaltijd, kaarsjes aangestoken voor de sfeer en daarna lekker gegeten! Met appelcrumble als desert! Afgeruimd, afgewassen en daarna naar de bar! Een paar drankjes gedronken, was gezellig, en daarna was het tijd om te slapen!

Maandag 16 april:

Wekker op 7:30! Tenten afgebroken, laatste keer ontbijt van de truck, en daarna op naar Zimbabwe! Papierwerk ingevuld en na een kwartier rijden waren we al bij de grens. Aan de kant van Zimbabwe moesten we een visum aanvragen, en we hebben daar echt knetterlang gewacht.
Toen iedereen eindelijk een visum had zijn we naar Victoria Falls gereden. Eerst bij het informatiecentrum wat informatie gekregen, daar kon je een helicoptervlucht of bungyjump boeken! Ik wou heel graag raften maar dat ging helaas niet door i.v.m. het hoogwaterseizoen.
Om 12:00 uur ongeveer kwamen we bij de Vic Falls aan. Een regenjas gehuurd en toen zijn we langs de watervallen gehiked! Supermooi, één van de wereldwonderen.
Op de meeste viewingpoints kwam het water zo hard weer omhoog dat je binnen 1 seconde helemaal kletsnat geregend bent. Het ging allemaal door m'n regenjas maar dat gaf niet, hoefde ik in ieder geval niet meer te douchen :P.
Er waren tig regenbogen die je door de watervallen heen zag, geweldig. Na een paar uur daar te hebben rondgelopen en even wat te hebben gedronken, reden we naar ons !hotel! Iedereen sliep hier minstens 1 nacht en ik heb met Hannah een extra nacht geboekt voordat ik vertrek naar huis.
Ons even gesetteld in de luxe kamer en klaargemaakt voor de laatste avond met de (complete) groep! We zijn uit eten gegaan bij Mama Africa, een typisch Afrikaans restaurant, en daarna wat gaan drinken bij Shoestrings. Ik ben in slaap gevallen op de bank en toen ik wakker werd van een fel licht stond iedereen naast me voor een groepsfoto. Schrok me helemaal de pleures hahaha.
Om 1 uur liepen we terug naar ons hotel en gingen we slapen in ons kingsize bed.

Dinsdag 17 april:

Laatste dag :O. Heel dubbel want ik wil nog heel graag hier blijven maar ik kijk er ook wel weer naar uit om m'n familie en vrienden te zien.
8:00 zaten we aan het ontbijt. Na het ontbijt kwamen we erachter dat het niet inclusief is, maar 25 Dollar. Jezus.
Matthew en Kerry gingen om 11 uur weg en ik ben eerst nog met hun naar een oud supermooi hotel geweest met uitzicht over de Victoria Falls koffie drinken.
Toen om 10:50 iedereen buiten stond om Matthew en Kerry uit te zwaaien, waren ze al uitgecheckt en vertrokken. Heel jammer, miscommunicatie.
Ik ben met Dylan, Olli, Ina en Hannah naar het centrum gegaan, wat winkeltjes ingeweest en over de Craft markt gelopen. Daarna een kijkje gaan nemen bij een krokodillen cage diving centrum. Toen gaan lunchen bij een restaurant en daarna terug naar het hotel.
Alvast ingecheckt voor m'n vluchten op Hannah's computer en alvast wat dingen gepakt. Nog even aan het zwembad gelegen en een middagslaapje gedaan ;).
Om 20:00 gingen we met de overgebleven groep uit eten bij Three Monkeys. René was alweer dronken voor het avondeten. Na diner nog naar Shoestrings geweest voor een drankje en daarna was het tijd om afscheid te nemen van belgen Dylan en Olli. Zij verbleven de tweede nacht in een ander hotel. Heel gek als je 3 weken non-stop bij elkaar bent en het zo leuk is...
Even later gingen we naar ons hotel. Goodnight!

Woensdag 18 april:

Tijd om naar huis te gaan :(. De wekker stond op 7:40, we hebben eerst afscheid genomen van Karoline, gids Gareth en driver Shortie. Zij vertrokken om 8:00 uur. Daarna heb ik me klaargemaakt en heeft Hannah me nog geholpen met spullen pakken.
Om 9:30 was m'n taxi er. Afscheid genomen van de mensen die er nog waren: Hannah, Ina en René. Was wel even moeilijk, heb het zo geweldig gehad met ze en speciaal met Hannah.
Om 10:00 uur was ik op het vliegveld van Victoria Falls en om 11:45 was m'n vlucht naar Kaapstad. Toen ik landde ging alles supersnel. Binnen no time was ik uit het vliegtuig en had ik m'n bagage. Ik ben maar een beetje gaan rondlopen op het vliegveld, kon ook niet de stad in want dat is nog wel een eindje en het regende heel hard in Kaapstad.
Wat gegeten en gedronken bij Mugg & Beans, en daarna Temptation Island terug gekeken! Een beetje winkels gekeken, een pizza als avondeten gegeten en daarna ging ik m'n koffer inchecken.
De mevrouw was afgeleid door m'n shirt en deed zo de band verder met m'n bagage. Ik vroeg: 'I don't get a sticker?'. Ze schrok zich helemaal wild, m'n bagage was al weg. Ze ging erachteraan met de sticker. Na de douane en paspoortcontrole moest ik wachten tot het boarden. Om 23:00 vertrok het vliegtuig vanuit Kaapstad. Doei Afrika! :(

Donderdag 19 april:

We landden om 10:30 en daarna was het druk bij de paspoortcontrole en de bagage. Ik heb denk ik zo'n 2 uur geslapen vannacht.
Toen ik de bagage eindelijk had en door de gang liep, stonden pap en mam me op te wachten :). Naar huis gereden en daar aangekomen stonden Carlijn, oma en Nick me op te wachten :). s' Avonds was er een welkomstfeestje geregeld en kwamen mijn vrienden en familie, superlief, het was geweldig. Vind het jammer dat ik niet meer in Afrika ben maar ik ben heel blij om ze allemaal weer te zien!
Het was de meest onvergetelijke tijd uit heel m'n leven, en de rondreis: geen woorden, onbetaalbaar. Ik zou het zo weer doen. Geweldig.
Nu weet ik dat als je de kans krijgt om zo iets te doen je hem moet pakken. Ik ben dankbaar dat ik dit heb kunnen doen, en ik zal het nooit maar dan ook nooit vergeten. Bedankt allemaal voor het lezen van m'n blog en ik spreek jullie heel heel snel!




Reacties

Reacties

Lidwien

Welkom terug lieve Eelk ?. It's nice to have you back ?. Wát een enthousiasme bij jou gister. Fantastisch!! En wat een onvergetelijk, onbetaalbaar, amazing avontuur ??.
Wat je in je hart bewaart raak je nooit meer kwijt meid, dussss....dit blijft wel levenslang hangen ☀️??. Nogmaals welcome back Eelkuuuuuuuh!!

Marlies

Een geweldige reis met een grote rugzak aan ervaring rijker, Eelke. Fijn dat we een beetje met je mee konden reizen via je blogs. Dankjewel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active