eelkeinafrika.reismee.nl

Week 2 Africa!

Zaterdag 10 maart:

Ik had met een paar duitsers van de kamer naast me en één uit mijn kamer afgesproken om naar de Old Buiscuit Mill Market te gaan, om daar te ontbijten. Het was een gezellige markt met allemaal souvenirs, eten en op de achtergrond was een bandje muziek aan het maken.
In de middag gingen we naar Stellenbisch om wijn te proeven. Onze taxi bracht ons door een hobbelige weg naar een wijnproeverij. Toen we uitstapten bleek de autoband plat, door één van de stenen oo de weg waarschijnlijk. Eenmaal aangekomen op de proeverij was er geen plek meer voor ons, dus liepen we over de hobbelige weg terug naar de grote weg. Daar stond de taxichauffeur z'n band te plakken...
Een andere wijnproeverij had nog wel plek voor ons en daar hebben we 6 verschillende wijnen geproefd. We hadden heel lang niks meer gegeten, dus we konden het wel merken na een tijdje. Het was heel gezellig :).
Na de proeverij zijn we in Stellenbosch gaan eten, en hebben we daar nog even rondgelopen. Daarna was het wel een keer tijd om naar huis te gaan en te gaan slapen.

Zondag 11 maart:

Table Mountain today! Ik ging met 2 duitse kamergenoten de Tafelberg beklimmen. Het was zonnig en warm en de klim naar de top was steil. Kortom het was superzwaar. Na 2 uur klimmen waren we op de top van de Tafelberg, en het was zeker de moeite waard: wát een uitzicht! Dit is één van de mooiste plekken waar ik tot nu toe geweest ben. Na wat foto's te hebben gemaakt en te hebben rondgelopen op de top gingen we weer naar beneden klimmen, ben zo'n 20 keer bijna gevallen, verder ging alles goed :P. Terug in Observatory, onze wijk, zijn we uit eten geweest en daarna teruggegaan naar het hostel, waar ik nu zit te chillen en zo ga slapen. Trusten!

Maandag 12 maart:

Toen ik aankwam op m'n project was er een hele gebeurtenis aan de hand. 1 lerares zei allemaal spreuken en geboden waarna de kinderen dat herhaalden. Heel gek en indrukwekkend om te zien!
Hierna geholpen met computerles en daarna 'sportles' aan de kleinste kids gegeven, oftewel: ze duwen met schommelen en ze op het klimrek tillen ;).
Toen ik vrij was om 1 uur ging ik met 2 duitsers van het project naar Clifton Beach, om even bij te bruinen op het strand! Het was superwarm maar zwemmen in de zee deed niemand, want de Atlantische Oceaan is ijs, maar dan ook ijskoud.
We konden het net redden om voor 6 uur bij het hostel restaurant te zijn voor diner.
Terug in het hostel heb ik Wie Is De Mol terug gekeken (wtf Jan de mol?!) en ben daarna op tijd gaan slapen.

Dinsdag 13 maart:

Niet zo'n bijzondere dag. Computerles gegeven aan de kleine kinderen en sportles gegeven aan groep 5. Één meisje uit die groep noemt me constant 'mommy!' en zit me de hele tijd te knuffelen. Ze wil heel graag een keer naar Nederland komen om daar te shoppen, want ze vindt m'n kledingstijl leuk hahaha.
Na het project ben ik samen met 3 duitsers naar Century City geweest, een gigantisch grote shopping mall. Het was erg bewolkt vandaag dus dat kwam goed uit. Uiteindelijk heb ik alleen maar slippers en een pakje kaarten gekocht, en eten natuurlijk.
Terug in het hostel eten van de supermarkt opgewarmd en gegeten. Daarna nog even buiten gezeten met m'n duitse vrienden en daarna was het wel een keer bedtijd!

Woensdag 14 maart:

En weer een 'gewone' dag op het project. Kinderen die je omhelzen als ze je tegenkomen: 'hello teacher!'. Er werd ons gezegd dat we geen favorieten mogen hebben, maar stiekem heb ik dat toch.
Na het project zijn we naar het centrum gelopen, hebben we lunch gehaald en gepicknickt in het park. Daarna zijn we nog over de Greenmarket gelopen om souvenirs in te slaan. Zo gek dat als je 1 blik werpt op een kraampje dat de verkoper al gelijk naast je staat, vraagt hoe het is, waar je vandaan komt, en wat je wil kopen.
Na het avondeten nog even naar de supermarkt geweest en toen terug naar het hostel. Daar gechilled, gepuzzled en gevideobeld met een paar vriendinnen, altijd leuk :'). Toen lekker naar dromenland!

Donderdag 15 maart:

Om 8:15 kwam ik aan bij de school. Vandaag een stressvolle dag, want ik moet alleen sportles geven, en wel aan groep 1 en 2, niet de makkelijkste klassen. Gelukkig is het redelijk gelukt om ze moe te maken, met een warming-up en een estafette. Geslaagde P.E. dus, behalve voor het meisje die een kniewond opliep.
Na de middagpauze had ik alleen nog maar groep 7, maar die hadden weer betere dingen te doen, dus ik was vrij.
Nog even gewacht op Meret en Helena en toen zijn we naar Waterfront gelopen, en vanuit daar naar Greenpoint en Seapoint. Aardig wat gelopen dus vandaag, maar het was wel mooi!
Daarna naar diner en de Spar geweest en nu zit ik hier in het hostel dit te schrijven. Ik ga vroeg slapen want ik ga morgen met een groep van het hostel 3 dagen touren! We gaan de Garden Route doen, met een safari erbij, en het vertrek is morgen om 7:00 uur... Welterusten!

Vrijdag 16 maart:

Lekker vroeg op! Met 2 busjes met elk ongeveer 8 mensen vertrekken we om iets over 7. Onze chauffeur spreekt Engels en Afrikaans, en als ie rustig Afrikaans praat en ik Nederlands kunnen we elkaar gewoon verstaan, heel grappig haha. Om 2 uur 's middags komen we aan bij Botlierskop, daar gingen we op safari!
Eerst hebben we een stuk gewandeld door het park en stonden we oog in oog met een gnoe. Daarna zijn we 2,5 uur met een echte safaritruck door het park gereden op zoek naar dieren. Het was supergaaf, we hebben antilopen, impala's, struisvogels, olifanten, giraffes, neushoorns, leeuwen en nog meer beesten gezien (en van dichtbij joh! :O).
Daarna zijn we naar ons hostel aan de zee gereden, en hebben we gegeten op het zand met een kampvuurtje erbij. Daarna ben ik met nog wat mensen naar het strand geweest. Om 10 uur waren we allemaal kapot en gingen we slapen, want morgen weer om 7 uur vertrek!

Zaterdag 17 maart:

De wekker ging om 6 uur, lekker vroeg. Ik kan hier wel veel beter vroeg op staan dan in Nederland, omdat het zo mooi is denk ik :). Na ontbijt en een kleine wandeling over het strand vertrokken we richting de hoogste bungy bridge ter werels. Daar heb ik sommige groepsgenoten zien bungyjumpen, supercool. Afgelopen zomer heb ik gebungeyjumped dus ik sloeg dit keer over :P.
Rond het middaguur kwamen we aan bij een leuke markt met allemaal eten en souvenirs. Er was zowaar een kraampje met nederlanders en daar heb ik 2 pannekoeken gehaald als lunch.
Na de markt reden we naar een rivier om te gaan kanovaren. Samen met Clara, een spaanse, gingen we als een speer. Iets te snel, want we mochten niet voorbij de brug (oeps). Toen de wind draaide en we terug moesten, lukte dat voor geen meter, de wind was te sterk. We vonden de vorige groep en zetten onze kano aan de kant. Die werd later opgehaald en wij konden terug lopen.
Toen we terug waren moesten we snel de bus weer in want om half 5 hadden we de Elephant Walk. We gingen 3 olifanten die gered waren van iets (weet ik niet meer) uitlaten, knuffelen en voeren. Het was echt supervet, ze omhelsden je gewoon!
Na de Elephant Walk vertrokken we naaar ons hostel voor deze nacht, daar hebben we gegeten en nog even met marshmellows bij het kampvuur gezeten. Toen was het wel een keer tijd om te slapen: morgen de laatste dag van deze trip!

Zondag 18 maart:

Om 8 uur vertrokken we vanuit ons hostel in Oudtshoorn naar de Cango Caves. Dat zijn als het ware grotten/bergen waar we in konden lopen en het zag er heel vet uit.
Na een halfuurtje lopen was het tijd voor het echte werk. Al kruipend en tijgerend gingen we verder de bergen/grotten in. Een paar mensen haakten af omdat ze de smalle ruimtes te eng vonden.
Na een uurtje mezelf door de grotten te hebben gewroet, zag ik weer daglicht en kon ik weer fatsoenlijk ademhalen :P. Het was wel heel gaaf.
Dit was de laatste activiteit van deze trip, we gingen weer richting Cape Town! Ik vind het helemaal niet erg om lang in de bus te zitten, want het uitzicht is zó mooi. Van groene bergen tot rode rotsen tot valleien tot meren tot de oceaan, van leuke dorpjes tot townships met enorme armoede, en van apen die langs de weg lopen tot (heel veel) mensen die bedelen om een lift. Genoeg te zien dus! :) Onderweg nog gegeten bij een superleuk tentje, en daar heb ik de lekkerste milkshake van m'n hele leven gehad. Jezus die was echt goed zeg. Terwijl ik dit nu zit te schrijven is het 6 uur 's avonds en we moeten nog zo'n 70 kilometer. Als we terug zijn in het hotel zet ik de blog erop en ga ik vroeg slapen, want zo'n weekend is supervet maar ook heeeeeel vermoeiend!

Spreek jullie laterrrr! :)

Reacties

Reacties

Lidwien

Hey Eelk ?! Gaaf verhaal weer hoor! Straks ben je nog meer de ICT-er dan gym-teacher! Haha ?.
Wat maak je supergave tripjes daar zeg. Heel erg gaaf om te lezen wat je allemaal doet/ziet/meemaakt.
Blijven genieten ? én blijven schrijven ?.
Lfs Lied ?.

Martin

Geweldig verhaal Eelke! Wat een avonturen beleef je daar. Bij de volgende proeverij maar eerst een flinke bodem aanleggen (hik ;-)). Komen je Duitse lessen op het Canisius toch nog goed van pas. Du hast ja viele Freunde gemacht :-)
Haha, "het bunjeejumpen sla ik maar een keer over", stoertje!
Gaaf hoor op safari en die grottentocht. Jaloers, en niet zo'n klein beetje ook!
Jammer dat de oceaan ijskoud is. Een beetje afkoeling kun je wel gebruiken. Hier in Nld aan kou geen gebrek (-15 graden gisteren, gevoelstemperatuur dat wel). Blijf daar nog maar even :-)
Heel veel plezier nog en succes met de laatste week van jouw project.
Dikke kus, je vader

Babet

Eeelk wat fijn dat je het zo mooi hebt daar! Wat gaaf omdat allemaal te mogen meemaken. Zo coool! Heel veel plezier nog de komende weken! Lekker genieten !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active