eelkeinafrika.reismee.nl

Week 4 Afrika!

Maandag 26 maart:

Vanochtend met de anderen van het project meegereden naar Bo-Kaap. Vanaf daar ben ik naar Waterfront gelopen, eerst even geshopt en toen ben ik naar het Two Oceans Aquarium gegaan. Een heel gaaf aquarium, met krabben van bijna een meter en ik heb ook haaien gezien!
Na het aquarium ben ik nog even over de Food Market gelopen en daar heb ik mezelf een heerlijke muffin gekocht. Toen terug gelopen naar het project. Toch niet een heel fijn gevoel om alleen in Kaapstad te lopen, ik moest wel straten uitzoeken waar het echt druk was.
Bij het project op Helena en Meret gewacht en toen zijn we naar Clifton geweest om even een paar uur te chillen.
Toen we terug wouden om diner te halen was de taxi opeens het dubbele dan normaal, dus besloten we om naar Camps Bay te lopen en daar te gaan eten op de boulevard met een mooie zonsondergang. 's Avonds was de taxi weer de normale prijs (kwam waarschijnlijk door de spits) en zijn we terug naar het hostel gegaan.

Dinsdag 27 maart:

Eerst uitgeslapen: nu kan het nog :P. Rond 11 uur met Helena en Meret opnieuw naar Clifton Beach geweest. Gezwommen in de ijskoude zee, als je hier langer dan 3 minuten in blijft ga je hyperventieleren is me verteld. Nou ik heb het geen 3 minuten volgehouden.
Rond half 4 terug naar het hostel want ik ging samen met Joanna, Helena en Meret Lion's Head beklimmen! Het laatste ding dat ik nog gedaan moet hebben voordat ik vertrek hier.
Het begin was supermooi, we liepen rond de berg en hadden dus 360° uitzicht. Op de top was het bewolkt, super jammer want je zag helemaal niks, alleen maar wit. De klim was trouwens een stuk beter te doen dan de Tafelberg, al moest je hier wel echt uitkijken want je liep dicht bij afgronden, moest je handen gebruiken met klimmen en er stond veel wind. Op de weg terug zijn we gestopt bij een minder bewolkt deel en daar hebben we Kaapstad bij daglicht Kaapstad bij nachtlicht zien worden, heel mooi. In het donker terug geklommen, en daarna terug naar het hostel. Morgen m'n laatste dag hier! Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat ik Kaapstad gezien heb nu! :)

Woensdag 28 maart:

De laatste dag hier in Kaapstad! Voelt wel raar, ik ben nu zo gewend hier en kan goed opschieten met de mensen.
Vandaag zou ik gaan lunchen met de Khanyateachers, Vincent en Basile, maar de leraressen konden niet meer want ze hadden nog niet uitbetaald gekregen en ze hadden dus geen geld. Wel jammer! Dan nog maar een dagje naar het strand :P. Om half 5 kwamen we weer, even gedouched en daarna naar de Lower Main Road gelopen om te eten.
Toen we terugkwamen bleek er nog een braai te zijn. M'n spullen gepakt en daarna nog even wat gegeten/gedronken bij de braai in de woonkamer/ keuken. Ik moet er om 5 uur uit vannacht dus ik wou het niet te laat maken. Na van iedereen afscheid te hebben genomen was het al gauw half 11. Snel slapen! Morgen begint deel 2 van m'n reis! Ik ben benieuwd :).

Donderdag 29 maart:

Om 5 uur ging de wekker. Toen ik me had aangekleed en naar de keuken liep, was Antonia nog wakker. Ze was uit geweest en ze was behoorlijk dronken hahaha. Ze heeft me nog geholpen met de laatste spullen pakken en me uitgezwaaid toen ik wegging om 6 uur.
Iets voor half 7 kwam ik aan bij Nomad's Tour Office. Na daar de gegevens te hebben gecontroleerd en ingevuld en de rest te hebben ontmoet, stapten we in de truck. Een soort omgebouwde vrachtwagen met genoeg plek voor eten, een watertank, koelkast en lockers voor de bagage. De gids is ook de kok en hij maakt ontbijt, lunch en diner voor ons de komende weken.
Bij Bloubergstrand zijn we even uitgestapt om van bet uitzicht op Kaapstad, de Tafelberg en Lion's Head te genieten. Het was wel een beetje bewolkt. Daarna gestopt bij een supermarkt mall om te ontbijten en spullen in te slaan. Toen zijn we naar Paarl gereden voor een winetasting, en wel om 11 uur 's ochtends. Het was leuk en de groep is trouwens ook leuk! 3 Belgen (spreken Vlaams), 3 Duitsers, 1 Zwitserse, 2 Canadezen en 1 uit de USA. Wel een domper was het voor de vrouw uit Griekenland: ze heeft een visum nodig voor Namibië en dat heeft ze niet. Ze moest nu al stoppen met de reis. Heel sneu en ze was ook heel boos. Om ongeveer half 3 kwamen we aan bij onze eerste accomodatie in Morreesburg. Een camping midden tussen de Cederbergen. Na een demonstratie van de gids en de chauffeur hoe we onze tenten op moesten zetten was het aan onszelf. Het ging best makkelijk, met een beetje hulp van Arthur de Belg hadden we onze tenten binnen een kwartier opgezet. Even de spullen ingeladen en toen ging ik met de groep de omgeving, de Cederbergen en de vele citrusbomen verkennen.
Om ongeveer half 6 hadden we een bijeenkomst over de trip, wat ons allemaal te wachten staat en wat er van ons wordt verwacht. Om 7 uur konden we eten bij de bar, er was diner voor ons gemaakt met een heerlijk toetje. Ik mocht er zelfs twee want de gids hoefde niet :P.
Nog even een bier gedronken en daarna was ik met Hannah (USA) van plan om nig even te zwemmen! De Belgen Dylan en Olivier gingen ook mee. Het was al donker en het zwembad was koud, maar het was gezellig!
Om 21:15 lag ik in mn tentje en ging ik ook meteen slapen want morgen om 5:30 ontbijt! Dat betekent 5:00 de wekker want de tenten en alles moeten dan al afgebroken zijn! Het was een geslaagde eerste dag en ik heb zin in morgen!! Slaaplekker :).

Vrijdag 30 maart:

5 uur ging de wekker, maar ik was al wakker geworden van anderen die hun tent aan het afbreken waren. Toen ik m'n tent had afgebroken was het tijd voor ontbijt. De gids zet een tafel klaar met allemaal verschillende dingen waar je uit kunt kiezen. Vandaag hebben we een lange dag in de truck voor de boeg. We gaan richting de grens met Namibië.
Om 6:15 reden we weg en heb ik de zonsopgang gezien tussen de Cederbergen. Muziek geluisterd en Rummikub gespeeld voor in de bus met Arthur en Dylan.
Toen we om half 2 aankwamen bij onze camping aan de Orange River, gingen we 7 km kanoën! Het was geweldig mooi. Ik heb geen foto's kunnen maken maar een blauwe rivier met groen eromheen en daarachter de roodbruine rotsbergen, geweldig. Af en toe namen we een zwempauze en na 2,5 uur kanoën waren we terug bij de camping. Daar gedouched en geholpen met het eten klaarmaken en daarna gedineerd rond het kampvuur.
Daarna de wijn van de wijnproeverij nog maar eens geproefd onder de sterrenhemel, supermooi. Nog even naar de bar geweest en daarna was het wel een keer tijd om te slapen!

Zaterdag 31 maart:

Uitslapen! 7:50 ging de wekker. Na ontbijt om 9 uur vertrokken we naar Namibië! Eigenlijk gewoon de Orange River oversteken :). Na wat papierwerk en paspoortcontrole mochten we Namibië in. Het landschap verandert, het gaat nu echt een beetje naar woestijn toe met bergen van rotsen.
In de truck hebben Dylan en ik even onze beste kaarttrucs geshowed. Om 1 uur ongeveer kwamen we aan bij onze camping dichtbij de Fish River Canyon, de op één na (Grand Canyon) grootste Canyon ter wereld. Tentjes opgezet, gelunched en daarna hadden we even tijd om bij het zwembad te chillen.
Om 4 uur vertrokken we naar de Fish River Canyon. Het is het mooiste wat ik ooit heb gezien in m'n leven, jezus wat mooi. We hebben rondgelopen aan de rand van de Canyon en zijn een stuk naar beneden geklommen. Het is geen toeristentijd hier, er was geen mens.
Toen we om 7 uur gingen eten aan de rand van de Canyon, ging de zon onder. Het was fenomenaal mooi. Daarna afgewassen bij de truck en nog even rondgekeken, en daarna gingen we terug naar de camping. Daar nog even wat gedronken met z'n allen en daarna ging ik naar m'n tentje, want de wekker staat op 4:53 uur. 4:53 uur ja, je moet er wat voor over hebben! Slaaplekker!

Zondag 1 april:

Lekker uitgeslapen tot 4:53. 1 april. Tenten afgebroken en ontbeten in de vroege ochtend, en om 6:00 vertrokken we. Vandaag heel wat uurtjes in de truck voor de boeg. Om 8 uur even de benen gestrekt en over de Fish River gelopen. Gelunched bij een farm in de woestijn en om half 3 ongeveer kwamen we aan bij camping nummer 4. Tenten opgezet en toen naar het zwembad gegaan. Om kwart voor 5 reden we naar de Sesriem Canyon, 5 minuten verderop. In de Canyon gelopen, het was heel mooi, lang niet zo groot dan de Fish River Canyon maar alsnog heel mooi. Een beetje geklommen daar en foto's gemaakt en daarna gingen we terug naar de camping. Gareth de gids had lekker gekookt, geen idee wat maar het was goed te eten. Na diner gedouched en daarna naar de bar gegaan. Daar zit ik nu dit af te maken! Ik ga er nog eentje drinken en dan ga ik naar bed, want 4:45 wekker! We gaan de zonsopgang op Dune 45 kijken! Spreek jullie later :) :) :).

Reacties

Reacties

Lidwien

Supergaaf reisverslag weer Eelk. Kan niet wachten op de volgende én op foto's!!! ????????❤

Marlies

Wat een geweldige weken heb je gehad in Cape Town, leuk met de kinderen en genoeg vrije tijd met vele bezienswaardigheden. Het landschap is inderdaad indrukwekkend, zoveel grootser en diverser dan hier. Bijzonder, hè, al die wilde dieren en zoveel. Kaap de Goede Hoop is een historische plek en zo weids daar. Waterfront, Stellenbosch, Oudshoorn allemaal leuk. Je hebt een dijk van belevenissen in je rugzak en nu die geweldige rondreis. Ik ben er jaloers op. Geniet met volle teugen. Lieve groet, Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active